wejdź na www.przemyslawpufal.pl

Pewność siebie

Fragment: Rafał Kołodziej „Uwolnij pewność siebie”>>>

Świadomość siebie

Zmiana myśli zmienia rzeczywistość wokół. Jest to najszybsza droga do nabrania pewności siebie. Możesz przekonać się o swojej wartości w kilka sekund. Zyskasz siłę, gdy nigdy więcej nie pozwolisz sobie na to, by czuć się podle i nie pozwolisz, by ktokolwiek niszczył Twoją pewność siebie.

Powtórz głośno: „Pierwszą osobą, której nie pozwolę niszczyć pewności siebie, jestem ja sam”. Do pewności siebie może doprowadzić w kilka sekund, jednak tak szybkie rezultaty uzyskuje się zazwyczaj pod wpływem silnych przeżyć. Poruszyliśmy już temat wizualizacji. To właśnie dzięki niej możesz wzbudzić silne emocje. Wszystko leży w Twoich rękach, a raczej w umyśle.

Z drugiej strony, emocje powstają w rzeczywistości. Kiedyś, gdy wciąż brakowało mi pewności, jeden nietrzeźwy człowiek powiedział kilka niemiłych słów mojej ówczesnej dziewczynie. Z pewnością nie było jej przyjemnie, a ja nie zebrałem się na odwagę, by zareagować tak, jak powinienem.

Miałem po tym zdarzeniu ogromne wyrzuty sumienia.

Wiele razy dręczyło mnie to i wtedy w myślach widziałem, co powinienem był zrobić w tamtej sytuacji. Niedługo po tym zdarzeniu coś się we mnie zmieniło. Przyrzekłem sobie: „Nigdy więcej, nigdy więcej nie pozwolę, by ktoś obrażał bliską mi osobę”. Poczułem, jakby przestawiła się dźwignia w mojej głowie. Niby świat dalej biegł tym samym tempem, ale wiedziałem, że już nie będzie taki sam.

Twoje reakcje na sytuacje są zależne od Ciebie, Twojego stanu mentalnego i tego, co myślisz o sobie i jak siebie postrzegasz.

Dlatego tak ważne jest utrzymywanie w umyśle silnych, pozytywnych myśli. Powtarzanie sobie: „Jestem nieudacznikiem”, „Brak mi pewności” może mieć katastrofalne skutki. Znajdziesz mnóstwo sytuacji, które będą potwierdzać ten stan rzeczy. Potkniesz się, coś Ci wypadnie z rąk, za chwilę rozlejesz napój, a Twoje nastawienie będzie się pogarszać z każdą chwilą. Kasuj te myśli, gdy tylko się pojawiają — to jest najlepsza chwila.

Gdy w Twojej głowie po raz kolejny powtórzysz sobie:

„Jestem nieudacznikiem”, powiedz w myślach: „Stop”.

Wyobraź sobie w tym czasie znak stopu. Powiedz następnie:

„Kasuj” i zastąp zdanie pozytywnym stwierdzeniem typu: „Drobne niepowodzenia są szczeblami prowadzącymi do sukcesu”. Ewentualnie możesz użyć odwrotności słów, które pojawiły się w Twojej głowie. Dla przykładu:

„Jestem nieudacznikiem” zmień na: „I tak wszystko mi się uda”. Możesz także użyć czegoś zupełnie odmiennego.

Pojawiające się w głowie słowa: „Jestem łamagą” zastępujesz zdaniem: „Jestem zabawny”.

Przeciętny człowiek większą część czasu myśli negatywnie (widoczne zwłaszcza w Polsce). Myślenie kategoriami „zaraz przydarzy się coś strasznego” być może miałoby uzasadnienie w dżungli, w której z każdej strony czyha niebezpieczeństwo.

W obecnej sytuacji nie ma to większego sensu.

Czy to, że pobrudzisz sobie bluzkę i masz na niej plamę, jest tragedią i wstyd się pokazać? Mogło się to przydarzyć każdemu, także w miejscu publicznym. Zamiast powiedzieć:

„Wrócę do domu i włożę to do pralki”, większość osób rzuca wiązankę wulgaryzmów, by później dodać: „Zawsze mi się to zdarza”. Gdy słyszę te słowa, przeważnie odpowiadam:

„Wiesz co, zawsze będzie ci się to zdarzać”.

 

 

 

<<<KLIKNIJ TUTAJ I ODBIERZ PREZENTY>>>

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Chmurka tagów

