wejdź na www.metanoja.pl

Fragment ebooka „Przepis na zdrowe i długie życie”>>>

Odpowiednia ilość ruchu może rozwiązać większość Twoich problemów zdrowot­nych. Poprzez ruch zwiększysz poziom energii oraz wyleczysz wiele dotychczasowych dolegliwości. To żadne odkrycie, że potrzebujesz ruchu, by mięśnie, kości czy umysł były w dobrej formie. Spokojnie, potrzeba jedynie odpowiedniej ilości ruchu, a to nie oznacza, że musisz zostać od razu profesjonalnym sportowcem. Chodzi tylko o dostarczenie organizmowi wystarczającej ilości ruchu każdego dnia.

O odpowiednią aktywność fizyczną możesz zadbać na kilka prostych sposo­bów, możliwych do zastosowania nawet od dzisiaj. Gdy tylko skończysz czytać ten rozdział, możesz stać się aktywną osobą. Nie musisz być wysportowany, nie musisz startować w zawodach Ironman ani w ogóle nie musisz być sportowcem. Możesz dbać o aktywność fizyczną, nawet jeśli ze sportem nie miałeś nigdy nic wspólnego. Propozycje, jakie mam dla Ciebie, nie wymagają poddawania się katu­szom treningowym każdego dnia, tak jak to robią zawodowcy. Warto przy okazji wspomnieć, że treningi zawodowców są przesadzone, dalekie od zasad zdrowego sportu czy zdrowych postaw. Zbyt mocno obciążają oni organizm, by przygoto­wać się do zawodów i zdobyć ładny krążek, puchar, wazon, sławę czy pieniądze. To często kończy się tragicznie (choroby, kontuzje itd.). Jednak Tobie to nie grozi. Nie powinieneś pracować zbyt ciężko podczas wysiłku fizycznego. Dla Ciebie to powinien być relaks, odpoczynek psychiczny, fizyczny, powodujący rozluźnienie mięśni, który sprawi, że poczujesz się jak młody bóg, gdyż zaczniesz rozwijać się na nowo i poprawisz swoją kondycję.

Bieganie

Równie prostym sposobem na zachowanie długiego zdrowia jest bieganie. Podob­nie do chodzenia jest to bardzo prosta aktywność, którą możesz zacząć wcielać w życie już teraz.

Możesz zacząć od bardzo spokojnego biegania na początku. Jeżeli chodzisz na 30-minutowe spacery, możesz zacząć sporządzać plan, dzięki któremu poprawisz kondycję i usprawnisz inne funkcje ciała. W pierwszym tygodniu biegaj po 2 minuty z 4-minutowymi przerwami na marsz – powtórz to 5 razy (5 × 2 min / 4 min prze­rwy w marszu). W następnym tygodniach będzie się to wydłużać systematycznie, a Ty z tygodnia na tydzień będziesz mógł biegać coraz lepiej, coraz dłużej, a już po 10 dziesięciu tygodniach spokojnie przebiegniesz 30 minut bez zatrzymywania się. Jest to zdecydowanie niezły wynik!

Plan na 10 tygodni prezentuje się następująco:

• 1. tydzień: 5 × 2 minuty z przerwą na 4 minuty marszu po każdych przebiegniętych 2 minutach,

• 2. tydzień: 5 × 3 min biegu i 3 min marszu,

• 3. tydzień: 4 × 5 min biegu i 2,5 min marszu,

• 4. tydzień: 3 × 7 min biegu i 3 min marszu,

• 5. tydzień: 3 × 8 min biegu i 2 min marszu,

• 6. tydzień: 3 × 9 min biegu i 2 min marszu,

• 7. tydzień: 3 × 9 min biegu i 1 min marszu,

• 8. tydzień: 2 × 13 min biegu i 2 min marszu,

• 9. tydzień: 2 × 14 min biegu i 1 min marszu.

W 10. tygodniu zaczniesz już biegać systematycznie po 30 minut. Ćwiczenia takie wykonuje się przeważnie co drugi dzień, czyli 3-4 razy w tygodniu. Jeżeli wybierzesz 3 dni w tygodniu, może to być wtorek, czwartek i sobota. Jeśli chcesz poświęcić na to więcej czasu, możesz wybrać wtorek, czwartek i weekend: sobotę i niedzielę. Biorąc pod uwagę postęp taki jak zaprezentowany wyżej, możesz dojść do na­prawdę niezłych wyników w ciągu dłuższego okresu. Możesz zacząć absolutnie od początku, bez kondycji i z nadwagą. Jeśli polubisz bieganie, to zyskasz wiele dobrego dzięki tym ćwiczeniom.

Fragment ebooka „Przepis na zdrowe i długie życie”>>>

<<<ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I ODBIERZ DARMOWE BONUSY>>>

Advertisements

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Chmurka tagów

%d blogerów lubi to: