wejdź na www.metanoja.pl

Witaminy a bóle głowy

Różne witaminy mogą być pomocne przy zwalczaniu uporczywych bólów głowy:

Witamina A – likwiduje migreny spowodowane kłopotami ze wzrokiem.

Występowanie witaminy A:

jaja, wątroba, mleko, masło, ser, jagody, szpinak, tran, produkty mleczne, tłuste mięso; jako prowitamina: karoten, marchew, pomidory, sałata, groszek zielony i owoce dzikiej róży.

Witamina B1 – bóle wywołane zmęczeniem, trudnościami z koncentracją oraz stanami lękowymi.

Występowanie witaminy B1:

mięso, wątroba, jaja, drożdże, owoce strączkowe, chleb razowy, mleko.

Witamina B3 – bóle wynikające z  przyczyn psychicznych i psychologicznych.

Występowanie witaminy B3:

wątroba, chude mięso, serca, drób, ryby, fasola, groch, drożdże piwne, masło orzechowe, odtłuszczone mleko, ser, soja, orzechy, suszone brzoskwinie, pełne ziarno, migdały, grzyby.

Witamina B5 – bóle głowy związane ze zmianami pogody, reguluje bowiem poziom ciśnienia tętniczego, którego spadek powoduje słabsze ukrwienie mózgu.

Występowanie witaminy B5: 

wątróbka, otręby pszenne, mleczko pszczele, ryby (np. pstrągi, śledzie, makrele), pestki słonecznika, sery (np. camembert, brie), orzechy, jajka, owoce awokado, grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, soja, masło orzechowe, banany, pomarańcze, ziemniaki, brokuły, ciemny ryż, melony, pełnoziarnisty chleb.

Witamina B6 – bóle głowy po nadużyciu alkoholu, gdy przyczyną bólu jest zwężenie naczyń krwionośnych mózgu, co powoduje, że krew nie może swobodnie krążyć w jego wnętrzu.

Występowanie witaminy B6:

wątroba, mięso, drób, makrela, jaja, mleko, drożdże, warzywa (kapusta, groszek zielony, kalafior, marchew, szpinak, ziemniaki, fasola), zboża (kiełki pszenicy), soja, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, pestki dyni, banany, awokado.

Witamina B12 – bóle miesiączkowe, które są spowodowane wahaniami poziomu hormonów; gdy jej poziom jest zbyt niski cierpimy również na nadmierną nerwowość.

Występowanie Witaminy B12:

mleko, produkty pochodzenia zwierzęcego: wątroba, nerki i serce, chude mięso, ryby, skorupiaki, sery, jaja.

Witamina C – bóle głowy związane z przeziębieniem, zwłaszcza katarem, gdy drogi oddechowe są zablokowane, zwykle są to bóle zatok.

Występowanie witaminy C:

ziemniaki, kapusta kiszona, owoce dzikiej róży, czarne jagody, maliny, jeżyny, owoce cytrusowe, papryka, brukselka, kapusta, cebula, szpinak, brokuły, kalarepa, jabłka, soja, pomidory, karczochy.

Witamina D – bóle głowy spowodowane nadmiernym napięciem mięśni i naturalnego światła słonecznego.

Występowanie witaminy D:

tran, wątroba, masło, jaja, mleko, mięso.

Witamina E – migreny wywołane zatruciem środowiska, a wywołanych smogiem czy promieniowaniem UVA i UVB.

Występowanie witaminy E:

migdały, margaryna, jaja, orzechy włoskie i ziemne, kiełki pszenicy, mąka pełnoziarnista, mleko, brukselka i inne zielonolistne warzywa, owoce dzikiej róży, orzechy laskowe, kwiaty lipy, algi, oleje roślinne (sojowy, kukurydziany, słonecznikowy).

Przepisy mojej znajomej  na smaczne, domowe potrawy>>>

 

 

 

<<<ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I ODBIERZ DARMOWE BONUSY>>>

Reklamy

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Chmurka tagów

%d blogerów lubi to: