wejdź na www.metanoja.pl

 

Specjalna strona o pisaniu książek <<<JAK PISAĆ>>>

 

Wydanie ebooka ma praktycznie same zalety. Głównym atutem tej formy jest niematerialny charakter. Do produkcji nie używa się papieru.

Wystarczy napisać książkę np. w dokumencie Word, a potem przerobić ją na format PDF. Od tego momentu możemy kopiować ją wielokrotnie. Jeśli chcemy sprzedać 100 takich książek, wystarczy tekst 100 razy skopiować, klikając Ctrl + C i Ctrl + V. Tak więc istotną zaletą ebooka jest brak kosztów produkcji (wystarczy mieć odpowiednie narzędzia, które zostaną omówione jeszcze w dalszej części książki). Nakład jest niewyczerpany, ponieważ możemy sprzedawać ebooka dokładnie w takiej liczbie, na którą znajdzie się na niego klientów.

Ponieważ koszty produkcji są zerowe, można robić duże obniżki i tym samym napędzać sprzedaż. Przy braku kosztów marża wynosi 100%, chyba że musimy opłacić system sprzedaży, oddać część prowizji wydawnictwu i partnerom. Niemniej jeśli mamy własny, gotowy system sprzedaży, cała kwota może lądować w naszej kieszeni.

Łatwość dystrybucji to kolejny niewątpliwy atut elektronicznych książek. Możemy skorzystać z gotowych systemów sprzedażowych na rynku. Wysyłka do klienta jest darmowa, ponieważ odbywa się przez pocztę e-mail. W przypadku tradycyjnej książki trzeba zapłacić za papier oraz wysyłkę pocztą. Różnice w kosztach wyprodukowania i sprzedaży kolejnego egzemplarza ebooka w stosunku do książki papierowej są więc kolosalne. Ważną zaletą jest szybkość dostarczenia do klienta (dostawa jest wręcz natychmiastowa). Jeśli proces jest zautomatyzowany, to klient po dokonaniu przelewu ma zamówiony ebook natychmiast na swojej poczcie elektronicznej.

Ebooki są często droższe (za stronę) od zwykłych książek. Ceny książek papierowych i ebooków są podobne, ale ebooki z reguły są znacznie krótsze. Dla ebooka wielkość 50–100 stron jest akceptowalna, lecz dla książki już nie. Książka powinna mieć raczej powyżej 100 stron, a nawet 200, aby klient, biorąc ją do ręki, miał wrażenie, że jest w niej dużo wiedzy. Ebooki są traktowane bardziej jako wiedza specjalistyczna (tzw. know-how), czyli jak zrobić coś, aby osiągnąć dany rezultat w konkretnej dziedzinie. Ebooki są swego rodzaju poradnikami, za które klienci są skłonni płacić nawet więcej niż za zwykłą książkę papierową.

Na półce w księgarni grubość książki może być ważnym atutem, bo widać gołym okiem, że różni się tym od innych. Klient dokładnie widzi, co kupuje. W przypadku ebooka — nie. Ebook wyróżnia się raczej świetnym doborem tematu i konkretną wiedzą specjalistyczną.

Dlatego może być krótszy i kosztować tyle samo albo więcej od książki papierowej. Klient, wchodząc do księgarni, nie jest skłonny kupować za 50 zł książki, która ma 100 stron. Za to w internecie łatwiej mu jest takową kupić, ponieważ nie widzi jej grubości i nie do końca zdaje sobie z tego sprawę.

Z reguły wydawnictwa ebookowe mają lepiej rozwinięty system sprzedaży internetowej. Polega to na tym, że do sprzedaży wciągani są partnerzy. Mogą to być firmy lub prywatne osoby. Dzięki takim systemom partnerskim, w których partnerzy mają wysokie prowizje, ebooki zyskują szeroki zasięg w sieci. Aktywnie włączają się oni w promocję, ponieważ każdy sprzedany egzemplarz to dla nich zysk.

Jeśli chodzi o zarobki autorskie, to na ebookach z reguły można zarobić więcej niż w przypadku książek papierowych. Są oczywiście od tego wyjątki, ale to właśnie dzięki niskim kosztom produkcji ebook ma znaczną przewagę i przynosi większy zarobek autorowi.

Czy są jakieś minusy publikacji elektronicznych? Z pewnością jest ich mało. Jako minus możemy potraktować tzw. mniejszy prestiż,  jaki ma ebook w porównaniu z książką papierową. Wydaje się, że ebooka może napisać każdy, ale „prawdziwą” książkę znacznie mniej osób. Dlatego książka papierowa jest lepiej postrzegana niż jej forma elektroniczna.

Arkadiusz Podlaski – „Mistrzologia”

Zacznij zarabiać na wiedzy, budując pozycję Mistrza!>>>

 

 

<<<ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I ODBIERZ DARMOWE BONUSY>>>

Reklamy

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Chmurka tagów

%d blogerów lubi to: