wejdź na www.przemyslawpufal.pl

Zdrowe przekąski

„Śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem a kolację oddaj wrogowi”

To stare powiedzenie ma w sobie dużą mądrość. Ale współcześnie mówi się, że posiłki dobrze jest podzielić na wiele mniejszych, niż trzy duże dziennie. Można przekąsić coś między głównymi posiłkami. Ba, tylko co, żeby było zdrowo?

Oto podział posiłków z uwagi na dostarczaną jednorazowo energię:

1. Śniadanie – powinno pokrywać 20% dziennego zapotrzebowania na kalorie.

2. Pierwsza przekąska – 2 godziny po śniadaniu – około 10%.

3. Druga przekąska – 5%.

4. Obiad – 20% zapotrzebowania na energię.

5. Trzecia przekąska – 10%.

6. Czwarta przekąska – 5%.

7. Kolacja – nie więcej niż 20%.

8. Ostatni posiłek przed snem  – do 10%.

Ta kolacja i następujący po nim posiłek pewnie wywoła wśród Was kontrowersje, ale przyznajmy się: ile osób tak robi?

Włączenie w swoje nawyki żywieniowe zdrowych przekąsek pozwoli Ci zmniejszyć uczucie głodu i zaspokajania go jedzeniem śmieciowym, co kończy się zwykle tyciem i chorobami.

———————————————————

Przepisy na potrawy jak u mamy>>>

———————————————————

Co to jest zdrowa przekąska?

Zdrowa przekąska powinna być uboga w kalorie i równocześnie bogata w ważne składniki jak witaminy, minerały:

– owoce: jabłka, banany, gruszki, truskawki, grejpfrut, kiwi , mango, melon, pomarańcze, sałatka owocowa.

– warzywa: najlepiej surowe: marchew, młoda sałata, pomidory, papryka, soki z warzyw.

– pieczywo: chrupkie, lekki chleb razowy, tosty razowe, ciasta niskotłuszczowe i niskosłodzone.

– musli: płatki z pełnego ziarna o niskiej zawartości tłuszczu.

– produkty nabiałowe: świeże mleko, świeży ser żółty lub chudy twarożek, jogurt, masło, koktajle mleczne, napoje kakaowe o niskiej zawartości tłuszczu.

– inne: gotowane jajka, kiełbasa drobiowa, ryba o niskiej zawartości tłuszczu.

Pamiętaj, że przekąski mają nie tylko niwelować uczucie głodu, ale także pobudzać Twoją sprawność fizyczną i przeciwdziałać spadkom sprawności organizmu w ciągu dnia.

Jak opanować wilczy apetyt?  Potrenuj z fachowcem>>>

 

 

 

<<<ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I ODBIERZ DARMOWE BONUSY>>>

 

Reklamy

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Chmurka tagów

%d blogerów lubi to: