wejdź na www.metanoja.pl

Po rozwodzie

Otrzymałem list od kobiety, która przeżyła rozwód i… Zresztą przeczytaj sama.

„Dzisiaj korzystam ze stanu całkowitego luzu psychicznego i piszę…

Gdy dzieci lub studenci uczą się o uzależnieniach, głównie mówi się
o alkoholizmie, narkomanii, uzależnieniu od papierosów, ale wiem, że są także kobiety uzależnione od mężczyzn, przesiąknięte nimi do szpiku kości. Są takie, które miały udany, szczęśliwy związek, ale facet nią się znudził po latach, albo po krótszym okresie, bo okazało się, że naprawdę nie umieją razem funkcjonować, każdy ma inne potrzeby. Są też takie, które tkwią latami
w nieudanych, nieszczęśliwych małżeństwach czy przyjaźniach, często poniżane itp. itd. Czasem są już wyczerpane psychicznie, wszystkie, o których wspomniałam powyżej a także te, które same zostawiły mężczyzn, bo były nieszczęśliwe – wydawałoby się, że są one najsilniejsze – ale one też po zrobieniu tych pierwszych kroków bardzo potrzebują wsparcia. Znam kobiety, które chodzą do psychologa, do psychiatry, bo muszą leczyć nerwicę lub depresję nabytą w ciągu trwania małżeństwa czy związku.

Przysięgam na wszystko, że można wyleczyć się z każdej miłości, w każdym przypadku, trzeba tylko spróbować odciąć się od mężczyzny. Wiem coś
o cierpieniu i ranach, jakie może zadać ukochana osoba. Gdy rozpadło się moje małżeństwo, wyprowadziłam się do innego miasta (naprawdę można to zrobić nawet nie śpiąc na kasie). Nie każdy tak musi zrobić, ale to możliwe. Poza tym w tych momentach musimy znaleźć osoby chcące nas słuchać, rodzina na początku nas wspiera, robi wszystko, a potem sama jest wyczerpana naszym gadaniem. Dlatego też warto znaleźć psychologa – czasem niekoniecznie płatnego, sama chodziłam prywatnie, a potem brak pieniędzy spowodował,
że psycholog przyjmował mnie za darmo. Słyszałam także, że są organizacje nawet w małych miastach, gdzie psycholog przyjmuje za darmo, tylko trzeba zebrać się w sobie i spróbować wierzyć, że jest przed nami przyszłość, bez względu na wiek i jesteśmy bardzo wartościowe. Poza tym prowadzone są także terapie dla kobiet uzależnionych od miłości oraz porady internetowe  – psycholog wspiera mailowo. Rozmowy o tym co mnie okropnie boli pomogły. Minęły już trzy lata od rozstania, rany się zabliźniają i jestem szczęśliwa mimo, że kochałam mocno.

Mam kontakty z różnymi ludźmi, wiele z nimi rozmawiam. To pomaga.

                                                                                     O.C.”

 Mam kontakt z autorką tego listy. Gdybyś chciała z nią porozmawiać – napisz do mnie (email  znajdziesz po prawej stronie) a ja Was skontaktuję.

Zachęcam do komentowania!

<<<ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I ODBIERZ DARMOWE BONUSY>>>

Comments on: "Po rozwodzie" (1)

  1. Sekret Błękitnego Lwa said:

    Wiem z doświadczenia,że nic tak nie boli,jak krzywda wyrządzona przez najbliższą nam osobę.Zaskakuje nas to,zadziwia,nie dowierzamy ,że to się dzieje naprawdę.Przecież mieliśmy się kochać,wspierać,przyjażnić i wspólnie dawać odpór przeciwnościom losu.Jak to się stało?Nie tak miało być.

Skomentuj artykuł! Dziękuję!

Chmurka tagów

